Bir blog yazısının ortalama kaç kelimeden oluşması gerektiğine dair bu konuda uzman olanların pek çok teorisi ve tavsiyesi vardır. Ama işin aslı şu ki, ortada kesin ve net bir yanıt yok. Bir blog yazısının uzun olması her zaman değil ama çoğu zaman size ekstra bir avantaj sağlar. Ancak bazı durumlar da, özellikle de rekabetin düşük olduğu arama sonuçlarında uzun blog yazıları hazırlamak size sadece külfet olur. Bu nedenle ideal cevabı şu şekilde bulmaya çalışalım:
Kısa Blog Yazıları
Burada kısa yazıdan kastımız 400 - 500 kelimenin altında olan yazılardır. Özellikle bir duyuru, ürün güncellemesi veya fragman gibi "yeni" ve "güncel" konulara yönelik bu tarz yazılar okuyucularınızı ve ziyaretçilerinizi heyecanlandıracak ve doyuracak bir kaliteye sahip olabilir.
Bunun yanı sıra, arama motorlarından arama yaparak sitenizi ziyaret edenlerin ne tarz aramalar ile sayfanıza ulaşacağını düşünerek yol çıkmanız da kısa blog yazıları için iyi bir planlama olacaktır. Örneğin, cevabını acil olarak almak isteyen bir ziyaretçiyi hayal edin. Sorusunun yanıtını uzun bir blog yazısında mı yoksa kısa ve net bir yazı da mı bulmak ister? Bu bir bilgisayar problemi olabilir, sağlık ile ilgili olabilir...
Orta Uzunluktaki Blog Yazıları
Sayfanın girişinde bahsettiğim uzmanların genellikle ortak görüşü olan blog yazısı uzunluğudur. Bu da ortalama 500 ila 1000 kelimeye tekabül etmektedir.
Bu noktada çeşitli görüş ayrılıkları yaşanmaktadır. Özellikle de bir kesim, bir blog yazısının 600 kelimeden uzun olmaması gerektiğini düşünüyor. Bunun sebebinin de, konudan kopma veya ziyaretçiyi sıkmak olarak yorumluyorlar. Bu hem doğru hemde yanlış bir önerme olabilir. Bana göre ise, tamamen yazının odaklandığı konu ve ilgili aramalardaki ilk sayfanın rekabetine göre değişkenlik göstermektedir.
Fakat şu konuda emin olabiliriz ki, arama sonuçlarında bize ziyaretçi kazandırabilecek olan konu ile alakalı uzun kuyruklu kelimeleri alt başlıklar halinde bu orta ölçekli blog yazısında kullanabiliriz. Bu sayede hem daha fazla ziyaretçiye ulaşır hemde pek çok farklı ziyaretçi türüne de hitap edebiliriz.
Uzun Blog Yazıları
Burada kullandığım "uzun" kelimesi bence hafif kaldı. Çünkü uzun derken, 2000 kelimeden fazla bir blog yazısından bahsediyorum. Hatta çoğu zaman 3500 kelimeye kadar gidebilen yazılardan...
SEO ve takipçi kitleniz için son derece etkili ve güçlü bir çalışmadan bahsediyoruz. Ancak yine de "O kadar uzun yazıyı ben nasıl yazarım?" dediğinizi duyar gibiyim. Merak etmeyin, bunun da bazı ipuçları var.
Mesela rekabet oranı çok yüksek olan bir kelime veya kelime grubuna yönelik bu uzun mu uzun yazıyı hazırladınız. Rekabet oranının yüksek olmasının sebebi de, ticari değil de aylık / günlük arama sorgusunun çok yüksek olmasından kaynaklandığını varsayalım. Bu durumda sizin 5 - 10 blog yazısı ile farklı konulardan alacağınız ziyaretçi sayısı belki de bu rekabeti yüksek kelimenin aylık aramasından gelecek olan ziyaretçi kitlesinin yarısını bile karşılamayacak. Bu durumda hangisi daha avantajlı ve gösterişli?
Üstelik bu uzun yazıyı bir gün içinde yazmak zorunda da değilsiniz. Bunu uzun vadeli bir yatırım aracı gibi görmek de fayda var. Ortalama 1 hafta içinde her gün belli bir saat ayırarak, bu uzun yazıyı parça parça yazıp bitirebilirsiniz.
Yani mesela 10 kısa veya orta uzunluktaki blog yazısından gelecek olan günlük 500 ziyaretçi yerine, bu çok uzun blog yazısından gelecek olan günlük ziyaretçi sayısı 2000 veya daha fazla olabilir. Hangisi daha mantıklı geliyor? Bence 10 farklı konu bulmak da ayrıca zor. O yüzden tek bir konu üzerinden tüm detayları inceleyip, ona göre upuzun bir yazı hazırlamak aslında çok daha kolay.
Yüz İfadeleri için tıklayınYüz İfadeleri için tıklayın